Köp & Leverans -villkor

Säte & Kontakt

  • Företaget har sitt säte på Fallgatan 22, 69238 Kumla.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@niceroom.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du en sammanställning av beställda produkter, dess artikelnummer och priser samt den angivna leveransadressen.
  • Vi ingår inte avtal med minderåriga och säljer därför endast till personer över 18 år.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@niceroom.se

Leverans

  • Vår normala leveranstid är 1 till 5 vardagar under förutsättning att varan finns i lager. Skulle varan inte finnas i lager är leveranstiden normalt 10-14 vardagar.
  • Beställningar lagda på helger skickas tidigast första helgfria vardag nästkommande vecka.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) bör du kontakta oss per e-post: info@niceroom.se.
  • Det är upp till dig som kund att lämna en giltig och korrekt leveransadress. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 499 kr, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, samt kostnader för frakt och returfrakt.

Transportskada

  • Kontrollera alltid din leverans vid mottagandet. Skulle något vara fraktskadat,                          anmäl detta omgående till transportören. Du får då ett reklamationsnummer av som du sedan mejlar till oss på info@niceroom.se. Skriv transportskada i ämnesraden och ange transportör och reklamationsnummer.

Priser och betalningsvillkor

  • Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25% moms.
  • Alla betalningar sker via betaltjänsten Klarna Checkout. Klarnas fullständiga villkor hittar du på klarna.com.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Garanti

  • Garantitiden är 1 år om inte annat anges.
  • Garantin gäller inte vid olycka/oaktsamhet efter att du mottagit varan, vid vanvård eller onormal användning av varan. Samt om skötsel och serviceanvisningar inte följts.

Ångerrätt

  • Vid näthandel har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från och med att du produkten levererats.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@niceroom.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret, vilka varor som returneringen gäller samt kopia på kvitto/faktura finnas bifogat.
  • Du får sedan svar på ditt mejl där du finner en returfraktsedel bifogad att sätta på paketet.
  • Du bör omgående och senast inom de lagstadgade14 dagarna efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står kostnaden för returfrakt och skick på produkterna vid retur, produkterna ska därför skickas kompletta i ursprungsförpackning som är väl emballerad. Kostnaden dras av på det belopp som återbetalas.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Köp av produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits.

Reklamation och klagomål

  • Skulle en produkt vara skadad eller defekt när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande lagstiftning att kostnadsfritt ersätta varan med en ny. Om vi inte kan ersätta dig med en ny vara får du pengarna tillbaka. Vi står även kostnad för returfrakt.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomål på defekt produkt bör skickas omgående efter upptäckt.

Konsumentköplagen/ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under

förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vid tvister som vi inte                                                              lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna                                                                                        reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är defekt eller skadad i enlighet med gällande lagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Skicka ett mejl till info@niceroom.se, skriv reklamation i ämnesraden. Mejlet ska även innehålla ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet på produkten. Kvitto/faktura ska även bifogas.
  • Vi kommer svara med ett mejl där du finner en fraktsedel bifogad. Sätt denna fraktsedel på försändelsen som ska vara väl emballerad.
  • Lämna paketet hos närmaste ombud. Transportskada

Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rå Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut etc.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Personuppgifter

  • Genom att handla hos niceroom.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din order. Vi lämnar inte ut dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund, med undantag för följande aktörer:
  1. JSA Sweden AB som lagerför och skickar alla våra produkter.
  2. Klarna, vår betalleverantör.
  3. Fraktbolag, DHL.
  • Niceroom är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnat till oss. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt även om nyhetsbrev eller kampanjbrev önskas.
  • Mer information om hur vi behandlar och skyddar dina personuppgifter finner du i våran dataskyddspolicy.

Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i få information om att cookies anvä Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som den besökta webbplatsen begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post- och Telestyrelsens hemsida.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist

  • Vid tvist som inte kan lösas i samförstånd mellan företaget och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätts- och lagstiftning.